Często Zadawane Pytania
Montaż, dopasowanie i bezpieczeństwo podgrzewacza wody.
Odpowiedzi na wszystkie pytania dotyczące czajnika.
Nie, podgrzewacz wody pobiera prąd 30 A, a więc podłączenie go do gniazda zapalniczki instalacji 12 V spowodowałoby uszkodzenie gniazda i instalacji. Urządzenie należy podłączyć do akumulatora za pomocą odpowiedniego przewodu zakończonego dostarczonym złączem i wtykami zasilania.
- Przewód trzynormowy 10 AWG, 6 mm2 do podgrzewaczy 30 A
- Przewód trzynormowy 8 AWG, 10 mm2 do podgrzewaczy 60 A
Tak, podgrzewacz jest bardzo łatwy w montażu. Trzeba poprowadzić przewody z akumulatora lub źródła zasilania do podgrzewacza do wody lub warnika. Na przewodzie +Ve zasilania należy umieścić samochodowy bezpiecznik 50 A w przypadku podgrzewaczy 30 A i 80 A w przypadku podgrzewaczy 60 A. Transvend ma w swojej ofercie zestawy okablowania o różnych długościach, przy użyciu których można podłączyć podgrzewacz lub warnik do zasilania. Są one wyposażone w bezpiecznik samochodowy MIDI oraz uchwyt bezpiecznika.
Podgrzewacz lub warnik musi być bezpiecznie zamontowany. Należy go dokładnie przymocować do pionowej lub poziomej powierzchni (zależnie od modelu). Należy zamontować go w takim miejscu, żeby nie stanowił zagrożenia dla użytkownika. Więcej informacji można znaleźć w instrukcji obsługi.
Podczas montażu podgrzewacza lub warnika należy wziąć pod uwagę następujące kwestie:
- Urządzenie nie może blokować wyjścia awaryjnego.
- Urządzenie nie może być zamontowane tak, aby można je było włączyć przypadkowo.
- Należy zawsze pamiętać o kwestiach BHP.
Podgrzewacz lub warnik można zamontować w odległości do 8 m od akumulatora. Kabel należy dostosować do poboru prądu danego urządzenia. Należy użyć przewodu minimum 10 mm2 w przypadku urządzeń 60 A i 6 mm2 w przypadku 30 A.
Osoby nieposiadające kwalifikacji lub kompetencji w zakresie montażu samochodowych urządzeń elektrycznych powinny zawsze zgłosić się o pomoc do odpowiednio wykwalifikowanego specjalisty. Należy pamiętać, że w przypadku podłączania podgrzewacza do głównego akumulatora (np. jeśli samochód nie ma akumulatorów dodatkowych ani pomocniczych), należy skorzystać z funkcji wykrywania napięcia lub wykrywania alternatora, aby zabezpieczyć się przed całkowitym rozładowaniem akumulatora.
Należy zawsze sprawdzać, czy alternator w samochodzie obsługuje prąd o wartości 30 A lub 60 A, jakiego wymaga dany podgrzewacz do wody.
Podgrzewacze do wody i warniki firmy Transvend w wersji 12 V (DC) i 24 V (DC) uzyskały oznaczenie E11. Oznacza to, że urządzenia te charakteryzują się kompatybilnością elektromagnetyczną i że można je bezpiecznie montować w pojazdach.
Zależnie od jakości wody w danym miejscu, niezbędne może okazać się odkamienianie podgrzewacza co jakiś czas. Zalecamy, aby do zbiornika wlewać wyłącznie wodę butelkowaną.
Podczas produkcji możemy dostosować napięcie aktywujące do wartości ustalonej przez użytkownika.
- Jeśli zamówiono funkcje wykrywania napięcia i wykrywania alternatora, Transvend musi je aktywować przed wysłaniem urządzenia. Aby upewnić się, czy niezbędna jest aktywacja którejś z tych funkcji, należy skontaktować się z firmą Transvend.
- Nie można aktywować obu funkcji jednocześnie.
- Jeśli podgrzewacz do wody ma być podłączony do akumulatora rozruchowego/głównego, zalecamy aktywację funkcji wykrywania alternatora. To znaczy, że urządzenie będzie działać wyłącznie przy włączonym silniku i napięciu przekraczającym 13,2 V (DC). Gdy napięcie będzie poniżej 13,2 V (DC), urządzenie przejdzie w tryb hibernacji – nie będzie podgrzewało wody ani pobierało energii z akumulatora. Włączy się ono ponownie po uruchomieniu silnika i wzroście napięcia do powyżej 13,2 V (DC). Funkcja wykrywania alternatora zabezpiecza akumulator samochodu przed całkowitym rozładowaniem, dzięki czemu można zawsze uruchomić silnik.
- W przypadku podłączania podgrzewacza do wody do dodatkowego akumulatora deep cycle funkcja wykrywania napięcia sprawia, że podgrzewacz uruchamia się wyłącznie przy napięciu powyżej 12,5 V (DC), co zabezpiecza akumulator przed rozładowaniem. Jeśli napięcie zasilania spadnie poniżej 12,5 V (DC), podgrzewacz przełączy się w tryb hibernacji i pozostanie w nim do momentu wzrostu napięcia do powyżej 12,5 V (DC).
- Gdy funkcja wykrywania napięcia lub alternatora jest włączona i urządzenie przełączyło się w tryb hibernacji, zielona dioda zasilania i pomarańczowa dioda akumulatora będą migać.
Jest to 12-miesięczna gwarancja wymagająca zwrotu do producenta.
Dostawy realizujemy ze pośrednictwem międzynarodowych firm kurierskich. Zależnie od zamówionej liczby urządzeń, staramy się je wysyłać w ciągu 48 h. W momencie składania zamówienia poinformujemy jednak o przewidywanej dacie wysyłki.
Czy mogę zamówić urządzenie w innym kolorze niż czerwony lub biały? Oczywiście, pozostałe kolory są dostępne na żądanie. W takim przypadku pobieramy dodatkową opłatę, a podgrzewacze są lakierowane proszkowo zgodnie z wymaganiami.
Akcesoria można nabyć oddzielnie. Są to między innymi zestawy okablowania, wysuwane i blokowane szyny czy zestawy uchwytów.
Funkcje podgrzewacza są konfigurowane fabrycznie podczas produkcji. Aby aktywować lub wyłączyć jakąś funkcję, należy się z nami skontaktować.
Woda jest podgrzewana do temperatury ok. 93°C.
Podgrzewacze do wody i warniki powstały z myślą o montażu wewnątrz samochodu – zawierają podzespoły elektroniczne, które należy chronić przed wilgocią.
Transvend zaleca, aby podgrzewacz codziennie opróżniać z wody. To zapobiega także zamarzaniu jej przez noc. Nie wolno dopuścić do zamarznięcia wody w zbiorniku, ponieważ może to doprowadzić do jego uszkodzenia.
To użytkownik odpowiada za to, aby woda wlewana do podgrzewacza była zdatna do picia, czysta, bezpieczna i butelkowana. Po całkowitym opróżnieniu urządzenia nie powinna w nim zostać żadna woda – jeśli podgrzewacz stoi poziomo, woda nie powinna się nigdzie zbierać. Czas wymagany na podgrzanie wody z temperatury 60°C do 93°C gwarantuje oczyszczenie wody z bakterii wodnych, np. legionelli.